Pohoda v éteri bola skvelá, no chceme ju mať čo najskôr opäť na zemi
Pohoda in the Air azda ani nemohol dopadnúť lepšie. Festival charakterizovalo ohromné nasadenie všetkých, čo sa na ňom podieľali, fantastický prístup umelcov, akým sa postavili k tejto výzve, a dočkal sa aj nespočetného množstva podporných reakcií od divákov. Michal Kaščák o nej povedal: „Pohoda in the Air bola vďaka kreativite mnohých ľudí veľkým umelecko-technickým dobrodružstvom. Stala sa trojdňovou inštaláciou, v rámci ktorej prázdne letisko zaplnila kultúra v rôznych podobách – od hudby cez performance, vizuálne umenie, literatúru, film po diskusie. Rozhodnutie ísť touto cestou považujem za šťastné. Vznikli úžasné veci, dostali sme silnú spätnú väzbu od divákov, stretli perfektných ľudí, skutočných nadšencov a profesionálov vo svojich odboroch, naučili sme sa veľa nového. Som presvedčený, že vďaka tvorivosti spojenej s dôslednosťou, dôverou a podporou od mnohých ľudí sa nám podarila výnimočná vec.“
14. júl 2020
Pohoda in the Air priniesla divákom 27 hodín a 21 minút originálneho festivalového obsahu. Desiatky tisíc ľudí strávili jej sledovaním vyše tri milióny minút, čo je vyše 50 tisíc hodín, alebo ak chcete päť rokov a sedem mesiacov. Na technickom zabezpečení live prenosu pracovalo 9 režisérov, 35 kameramanov, 7 zvukárov a desiatky technikov, ktorí operovali z desiatich produkčných réžií. K dispozícii mali 52 kamier a štyri live drony (z toho jeden závodný SPV). Bolo použitých 45 kilometrov optických vlákien a poldruha kilometra video káblov, vďaka čomu festival cez web a sociálne siete prestreamoval vyše 30 TB dát. Len záznam hlavného streamu má v plnej kvalite vyše 16 TB.
Suverénne najsledovanejším i najdojímavejším momentom festivalu bol otvárací koncert Milana Lasicu a Doroty Nvotovej. Mnoho ľudí si pozrelo aj bodku za festivalom – Nedeľnú ne(kázeň). Mimoriadne diskutovaný bol koncert Midi Lidi, the best of unplugged, v ktorom avantgardná electro-popová kapela dotiahla formát unplugged do dokonalosti a skutočne sa „vypla“. Billy Barman uviedli vo vizuálne pôsobivej show svoj nový album Zlatý vek a veľa ľudí si pozrelo aj znovuzrodenie Neuropy. Množstvo reakcií sme dostali na streamy zahraničných umelcov ako Donny Benét či Liraz a za objav Pohody in the Air viacerí návštevníci označili kapelu Fulu Miziki zo slumov Kinshasy. Vizuálne i hudobne krásny koncert nám poslala Marina Satti & Fonés a festival ukončili Kronos Quartet, ktorých mix zaujímavých diel sprevádzal súčasný západ slnka nad San Franciscom a východ slnka v Trenčíne. Skvelý ohlas malo aj sobotňajšie vítanie slnka, v ktorom sa predstavili víťazi facebookovej súťaže Timea Gregová, Norbert Danis a Martina Repková. Medzi najsledovanejšie videá patrila aj diskusia s prezidentkou Zuzanou Čaputovou, nočné recesistické veštenie s Hessom Jašterákom či svetová predpremiéra dokumentu Orchester z krajiny ticha o prvom afgánskom ženskom orchestri Zohra. Mimoriadne zastúpenie malo vizuálne umenie s osemnástimi slotmi a troma fyzickými dielami – v centre festivalu bolo inštalované dielo Stanislava Filka Oslava vzduchu, na námestí v Trenčíne Vlajka Zeme od Ota Hudeca a naprieč letiskovou dráhou bolo inštalované impozantné dielo Ilony Németh Hľadisko pre Pohodu in the Air.
Koncerty, diskusie, performance a ďalšie záznamy z Pohody in the Air postupne pribudnú na náš web a YouTube kanál, kde si môžete pozrieť čokoľvek, čo ste zmeškali. Posledným výstupom festivalu bude chystané aftermovie, ktoré chceme doplniť aj o videá z „watchparty” divákov Pohody in the Air. Posielať ich môžete na adresu ambassador@pohodafestival.sk a jedného z ľudí odmeníme lístkom na Pohodu 2021. Michal Kaščák na záver dodáva: „Pohoda in the Air prekonala všetky naše očakávania, aj napriek tomu sa nevieme dočkať toho, keď sa trenčianske letisko zaplní našimi návštevníkmi. Živé stretnutie je nenahraditeľné, tešíme sa na Pohodu 2021.“
Záznamy z Pohoda in the Air: