La Femme na Pohode 2018
„Chyťte vlnu a započúvajte sa...“, takto výstižne končí svoj press kit francúzska „surfujúca“ kapela La Femme. Ich hudba je stručnou exkurziou do žánrov druhej polovice 20. storočia. Debut Psycho Tropical Berlin ovládol digitálne rebríčky vo Francúzsku a bol nominovaný na French Music Awards 2014 v kategórii Best New Artist. Pieseň Oh Baby Doll použila v kampani značka Yves Saint Laurent. Le Femme sa riadia heslom: „Dotknúť sa ľudí a byť nimi dotknutý“. O 7 mesiacov sa prídu dotknúť aj návštevníkov Pohody 2018.
06. december 2017
Predstavte si vnúčatá Beach Boys, Sergea Gainsbourga a pánov Velvet Underground či Kraftwerku ako sa v kabriolete na francúzskom pobreží Biskajského zálivu hádajú o tom, čo si pustia cez Spotify. Vďaka kapele La Femme sa hádať nemusia. Tá totiž ponúka stručný prehľad žánrov druhej polovice 20. storočia v 21. storočí. Kalifornské a francúzske 60-te, londýnske 70-te a berlínske 80-te roky alebo mix žánrov ako surfrock, yéyé, krautrock a syntpop.
Históriu La Femme azda najviac poznačilo nehudobné priateľstvo s mladými Američanmi, ktorí sa v ich rodnom meste Biarritz zúčastnili súťaže surferov. Cez nich sa dostali do Kalifornie, kde za 3 mesiace odohrali 27 koncertov. Ešte pred vydaním debutu sa tak stali miláčikmi ľudí. Skvelú reputáciu kapely šírili svetoznáme osobnosti ako Romain Gavras, Jean Michel Jarre či Hedi Slimane. Minulú jeseň nahrali druhý album Mystère. Uncut ho označil za odvážny, nápaditý a príležitostne lahodne podivný. 8 z desiatich mu dali aj Q Magazine, The Guardian či The Quietus. Podľa The Guardian je tento príťažlivý francúzsky indiepop rozhodne hodný vášho času. Ten istý novinár (Michael Hann) len dva mesiace po tomto hodnotení hovorí dokonca o jednom z najlepších albumov roka. Ak nedáte len na názor britských novinárov z renomovaných médií, môžete si ho spraviť aj sami na Pohode 2018.