Pohoda 2016: najviac služieb na kilometer štvorcový
Dvadsiata Pohoda bude aj o viacerých partnerských novinkách či zmenách. Tou najvýraznejšou je príchod nového „pivného“ partnera, ktorým sa stal banskobystrický pivovar Urpiner. Množstvo noviniek si pre návštevníkov Pohody pripravili aj naši ďalší partneri, ktorí prispejú ku komfortu na Pohode tým, v čom sú najlepší. Na Pohode 2016 pribudnú miesta na sedenie a oddych, tieň, nové možnosti bývania a dopravy i kvantum ďalších služieb, ktoré vytvoria pre návštevníkov ešte viac pohody.
21. jún 2016
HLAVNÍ PARTNERI
Nový hlavný partner, banskobystrický pivovar Urpiner, ponúkne viac ako 10 druhov čapovaných pivných skvostov. Okrem klasických alko a nealko pív budú môcť pivní fajnšmekri vyskúšať aj jedinečnú pivnú delikatesu – kvasinkovú 12-tku, a tiež úplnú novinku – extra chmelenú 14-tku. Urpiner na Pohode predstaví aj novinky v plechovkách – osviežujúci Radler nealko a svetlé „ľahké“ pivo Goodlife. V Urpiner zóne bude ukážka výrobného procesu piva, správneho čapovania a starostlivosti o pivo, pivný kvíz, prednášky o pivných špeciáloch, ale aj príklady netradičného spojenia piva s hudbou či filmom. Súčasťou pivnej zóny bude tiež obrí nafukovací výčap, bungee trampolína a pivné fotopanely. Dianie na hlavnom pódiu si budete môcť po novom pozrieť aj posediačky – z tribúny Urpiner.
Banskobystrický pivovar, ako jeden zo zakladajúcich členov Pivobrany, prinesie na Pohodu aj ďalšiu novinku: pivné špeciály z portfólia malých remeselných pivovarov. V zóne Pivobrany tak budú zastúpené značky: Richtár Jakub (Bratislava), Sessler (Trnava), Cassa Brewery (Košice), Wywar (Holíč), Brontvai (Kvačany), Stupavar (Stupava), ŽiWell (Pieštany) a Jama Craft Brewery (Chorvátsky Grob). Harmonogram čapovania pív z jednotlivých pivovarov („pivný line-up“) nájdete na našom webe a Facebooku a bude uvedený aj v oficiálnom bulletine festivalu. Aj tento rok budú na našom webe exkluzívne živé prenosy z Urpiner a Orange stageu v réžii Sitelu.
Minulý rok sme na Pohode preniesli rekordných 2 500 GB zážitkov. Toto číslo sa opäť pokúsi prekonať stabilný hlavný partner festivalu Orange. Kvalitu mobilného 4G pokrytia zabezpečí tromi mobilnými základňovými stanicami. Bezplatnú Wi-Fi sieť umožnia prístupové body rozmiestnené v rámci celého areálu. Orange ako oficiálny partner Majstrovstiev Európy UEFA EURO 2016 prinesie live prenos zo štvrtkového semifinálového zápasu európskeho šampionátu. Tento rok si budete môcť exkluzívne pozrieť to najlepšie z festivalu aj prostredníctvom online prenosu na facebookovej stránke Orangeu. Chýbať nebude špeciálna aplikácia Pohoda 2016 powered by Orange v slovenskom i anglickom jazyku, SMS servis (reminder), technologickí poradcovia Huawei či príslušenstvo k mobilným telefónom NUVO. Pribudne aj počet nabíjačkární, na mieste bude 200 prenosných nabíjačiek. Orange stage bude opäť bližšie k Orange Roller Discu, a preto si budete môcť koncerty z druhého najväčšieho pódia vypočuť na kolieskových korčuliach. Nadácia Orange po tretíkrát naplní optimisticky farebné šapitó Optimistan zaujímavými diskusiami neziskových organizácií. Tento rok budú dominovať projekty zamerané na podporu detí a mládeže.
Náš bankový hlavný partner, Slovenská sporiteľňa, ponúkne „najobľúbenejšiu zónu mladých“. Pripravenú má veľkú relaxačnú zónu pod slnečníkmi s osviežujúcim rozprašovačom. Space účet bude hľadať „najobľúbenejšiu kapelu na Pohode“ v celofestivalovej ankete. Aj tento rok budú vďaka SLSP k dispozícii tri mobilné bankomaty a možnosť platiť bezkontaktne kartou v nápojových centrách. Tradičnou súčasťou festivalu je Space aréna SLSP s výborným tanečným line-upom. Vystúpia tu svetové mená elektronickej hudby ako DJ Shadow, Nina Kraviz či Odesza. Slovenská sporiteľňa privedie na festival aj „najobľúbenejších operencov mladých“ v podobe zábavnej hry s nadrozmernými Angry Birds. Nebudú chýbať ani originálne darčeky pre každého a live vstupy youtubera Selassieho.
Doplnenie tekutín a minerálov zastreší náš hlavný soft-drinkový partner Budiš. Na Pohodu príde s novou festivalovou sériou fliaš Budiš – s kvapkou sarkazmu. Ďalšou novinkou budú tribúny na sedenie, ktoré zlepšia komfort účastníkov pri Budiš stagei. Najvyššie položeným barom na letisku budú tentokrát dve ruské kolá. V chill out stane Budiš návštevníci nájdu ventilátory, osviežovače vzduchu a tienidlá. Budú si môcť vyskúšať balansovanie na lane (balančnej plošine) nad vodnou hladinou, ako aj základy DJingu v rámci Šofocola DJ academy. Pre najmenších je určený Zlatíčko bar s kašičkami, ovocnými a zeleninovými šťavami a dojčenskou vodou Zlatíčko.
HLAVNÍ MEDIÁLNI PARTNERI
Zaujímavým programom a kvalitným obsahom prispejú aj hlavní mediálni partneri. Časopis .týždeň pripraví festivalový špeciál venovaný Pohode 2016 a vo svojom stane ponúkne množstvo zaujímavých debát. Pokec ponúkne svoju offline verziu pri festivalovom Speed datingu. Pre návštevníkov prichystal aj bublifukovanie, četovú bublinku s hláškami roka a už tradične mnohé tablety a špeciálnu miestnosť festivalu Pohoda na Pokeci. Verejnoprávna RTVS a Rádio_FM pokryjú z pozície hlavného mediálneho partnera festival v pravidelných televíznych a rozhlasových reportážach a v rámci programu Festivalové minúty. Dvojka zároveň odvysiela najzaujímavejšie festivalové momenty. V Rádio(aktívnej zóne)_FM zažijú diváci na vlastné oči rozhlasové vysielanie či zaujímavé koncerty. Mediálny partner Denník N pripraví festivalovú prílohu, ako aj Festivalový Pohodenník.
ĎALŠÍ PROGRAM
Vôbec prvýkrát bude v našich končinách Red Bull Music Academy stage, ktorý je oslavou hudby, kultúry a talentov, ktoré ju zosobňujú. V pestrom zozname umelcov tohto pódia je aj basový virtuóz Thundercat, producent Koreless či speváčka Sevdaliza. Okrem skvelej hudby tu návštevníkov čakajú aj viaceré hudobné workshopy či prehliadka aktuálnych technológií, určených k hudobnej produkcii/DJingu. Dobre rozohriati návštevníci si môžu zatancovať i zaskákať v NAY tanečnom dome na tanečných workshopoch a koncertoch. Návštevníci nad 18 rokov sa môžu zabaviť v zóne Meet the Giants. Okrem obľúbeného Silent Disca a trafiky tu budú workshopy s mladými inšpiratívnymi ľuďmi. Vyšehradský fond pripravil pre milovníkov alternatívnej elektronickej hudby Visegrad Club. Fond prevzal aj patronát nad realizáciou inštalácie víťazov súťaže Public Art Festival Contest. Na Pohode budete môcť pomocou samplerov a synťákov skladať vlastné plechovkové tracky. S touto aktivitou príde Združenie výrobcov nápojových plechoviek Bevcan East v rámci projektu Sound of Can. Súčasťou projektu bude aj krátke „plechovkové“ vystúpenie kapely Korben Dallas. Diskusie o knihách s ich autormi, čítačky i predaj kníh nájdete v Literárnom stane Martinus.sk, aj tento rok v spojení s kníhkaviarňou Foxford. Farby pre výtvarníkov zabezpečí Slovlak Košeca. Komu sa pozerať nestačí, môže si vyskúšať maľovanie na plátenné tašky, tričká, látkové vejáre a drevené jojo.
TECHNOLÓGIE
Čo sa technológií týka, ZSE v noci osvetlí areál solárnymi lampami. Zastreší aj ďalší debatný stan, Živica powered by ZSE, v ktorom budú viaceré TEDx talky a ďalšie zaujímavé prednášky zamerané na osobnostný a spoločenský rozvoj i zelené riešenia. Tento stage bude vďaka vlastnej mobilnej solárnej elektrárni prvým energeticky autonómnym pódiom Pohody. O našu mobilitu sa stará Peugeot a Citroën. Peugeot zároveň poskytuje bicykle pre festivalových umelcov na letisku. Fanúšikovia cyklistiky si budú môcť
v Sagan Fan Zone opäť pozrieť priamy prenos z etáp Tour de France. Športovci nevypadnú z kondičky vďaka Huawei Sport Zone. Okrem stolného futbalu tu nájdu aj niektoré menej tradičné športy.
KOMFORT A HYGIENA
Pohoda kladie dôraz na komfort návštevníkov. V spolupráci s Prvou stavebnou sporiteľňou sme rozšírili možnosti komfortného ubytovania o zónu FOX Village so zariadenými päťmiestnymi stanmi pre celé rodiny či partie. Rozšírili sme aj počet drevených festivalových chatiek s matracmi Dormeo. IKEA pripraví oddychovú zónu s pohodlnými posteľami. Partnerom festivalových spŕch je DIXI kozmetika. Tento rok prídu s novou limitovanou festivalovou edíciou pohodového DIXI šampónu 2v1. Dámy skrášlia kaderníčky a vizážistky v stánku Maybelline. Plienky a detskú kozmetiku prinesie do Family parku značka dm drogerie markt. Ani tento rok si na Pohodu nemusíte nosiť zubnú pastu. Pasty Curaprox nájdete v každej umyvárni. V ich zóne budú opäť obľúbené inštruktáže správneho čistenia zubov. Tento rok ich nájdete opäť na dvoch miestach – v jednom dokonca aj s tradičným iHRYskom. Novinkou bude indický kútik Holí či záverečný color fight, po ktorom účastníkom ostane čistý azda iba chrup. Hygienickým partnerom bude Harmasan, ktorý si pripravil vtipne potlačené toaletné papiere. Všeobecná zdravotná poisťovňa prinesie spolu s Daylongom opaľovacie hliadky, vyšetrenia znamienok, kožnú diagnostiku a mini dezinfekčné gély na ruky či mini lekárničky. V stane VšZP bude aj ranné cvičenie jógy. Nielen ženy poteší „Výdajňa radosti“ internetového predajcu módnych značiek ZOOT. Okrem toho pripraví súťaž o najlepší outfit festivalu či diskusie s najpopulárnejšími fashion blogermi a vlogermi ako Lapkinn, Sweet Lady Lollipop, The Dominica, Moma a Exploited.
GASTRO
Slovenskú grilovačku zabezpečia Hyza a Liptov. Hyza aj tento rok prinesie osvedčenú klasiku v podobe grilovaných kurčiat, ale aj hot-dogy a cigánsku. V piatok a v sobotu ráno ponúkne návštevníkov pravým kuracím vývarom. Rajo pripraví na raňajky ochutnávky svojich mliečnych výrobkov. Liptov príde s údeným pološtiepkom vytvoreným špeciálne na grilovanie. Ryba Košice poteší fanúšikov tradičnej čapovanej tresky. Okrem toho bude servírovať retro rybacie špeciality – údeného úhora, halibúta, Red fish alebo lososa. Okrem tresky rozšíri portfólio prevádzky aj o sladké letné radosti v podobe mrazených krémov od Algidy. Dobrou správou nielen pre vegánov a priaznivcov zdravej výživy je, že širokú ponuku skvelých jedál na Pohode obohatí nový partner Lunter.
Na Pohode bude mať premiéru Kingswood záhrada. Toto miesto poteší milovníkov piknikov, oddychu a šťavnatých jablčných nápojov. V príjemnom tieni na lavičkách, hojdačkách aj na tráve tu ponúknu čapovaný cider Kingswood originál alebo novinky Dry a Rosé. V kaviarni Café Kušnierik pripraví Julius Meinl viedenské kávové klasiky i organické čaje. Aj tento rok budú môcť návštevníci získať kávu za básničky počas Poetry Hours v piatok a sobotu od 10:00 do 12:00. Návštevníci festivalu si vďaka OMV budú môcť pochutiť na piatich druhoch čerstvých bagiet a dobiť si energiu fairtrade Viva kávou. Milovníkov talianskych nápojov potešia v stane Martini osviežujúce nápoje a drinky, ako aj čoraz obľúbenejšie šumivé vína Martini Prosecco, Asti a ďalšie. Kvalitné slovenské vína prinesú na letisko Slovenské Vinice.
INŠTITÚCIE
Operačný program Ľudské zdroje cez svoje aktivity poukáže na viaceré vážne témy. Nájdete tu živé „Človeče, nehnevaj sa“, kolektívne maľovanie troch rôznych mandál, vedomostné kvízy s európskou tematikou, aktivity pre deti a mamičky s deťmi, maľovanie ľudovej výšivky hennou na telo či ukážky použitia kompenzačných pomôcok pre osoby s ťažkým zdravotným postihnutím. Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku zastreší EUrópa stage a EÚ informačnú zónu. Stage ponúkne rozmanitú hudbu z celého sveta, divadlo i inšpiratívne diskusie. Tento rok najmä o utečeneckej kríze, ruskej propagande a extrémizme. V susednej EÚ info zóne vás čakajú vedomostné kvízy, zábavné súťaže a interaktívne hry o Európe. Takisto sa tu dozviete všetko o programe Erasmus+ – najmä o štúdiu a dobrovoľníctve v zahraničí. O tom, ako byť úspešný na obrovskom trhu práce v rámci Európskeho hospodárskeho priestoru, bude na festivale informovať EURES (European Employment Services). V rámci stanu EUrópa budú aj diskusie o prvom slovenskom predsedníctve v Rade EÚ. O komunikácii či vizuálnej identite Slovenska prostredníctvom webu a loga SK PRES prídu porozprávať ich autori.
V stane Shalom Chaverim budú ranné cvičenia bojového umenia Krav Maga, workshopy židovských tancov, ochutnávka izraelských jedál, stand-up comedy i viaceré diskusie. Virtuálnu realitu, ktorá vám umožní byť v koži druhých, suveníry z Dobrého obchodu, lahodnú kávu i mobilnú krajčírsku dielňu Domovnamame nájdete v stane DobraKrajina.sk Nadácie Pontis. Diskusie o vzdelaní, práci, príležitostiach i rizikách súčasnej generácie, ale aj aktivity ako čítanie textu na kameru, fotenie špeciálnou technikou, výrobu šperkov či festival 15 sekundových filmov prinesie na Pohodu Akademická Aliancia. Západoslovenský región predstaví Bratislava Region Tourism. Považie môžete spoznať v stánku Regiónu Trenčín. Okrem informácií o možnostiach oddychu v okolí Trenčína ponúknu aj liečivú vodu z kúpeľov. Kvalitu slovenských služieb predvedie najväčším menám tohtoročného line-upu trenčiansky Hotel Elizabeth. Ich autorské práva zase pre nás rieši SOZA.
DOPRAVA A STRATY A NÁLEZY
Železničná spoločnosť Slovensko ako náš ekologický partner vypraví festivalový rýchlik z Bratislavy a Košíc. Okrem toho skráti vzdialenosti počas festivalu špeciálnym festivalovým vláčikom. Ďalšou dopravnou novinkou je Pohodová prímestská doprava, ktorá spojí letisko Trenčín s Trenčianskymi Teplicami a Považskou Bystricou. Na festivale môžu návštevníci aj vďaka našim partnerom jednoducho veľa získať. Kto by predsa len niečo stratil, má nádej, že to nájde v stánku strát a nálezov Mesta Trenčín. Počet stratených vecí môže vďaka Orangeu znížiť aj unikátna identifikácia osobných predmetov označovačmi Vráť ma! Prvých 10 000 návštevníkov Pohody dostane nálepku s kódom zadarmo. Novinkou sú aj strážené uzamykacie skrinky na cennejšie predmety Lock In. Nielen veci, ale aj ľudí, ktorí sa podieľajú na Pohode, kryje poistením Allianz.
Viac sa už dočítate na našom webe www.pohodafestival.sk, ktorý pre nás spolu s celou vizuálnou identitou 20. ročníka Pohody pripravili naši priatelia zo štúdia Milk.