Nové albumy Marka Lanegana a Thurstona Moorea
28. apríl 2017 je sviatkom pre fanúšikov gitarovej hudby. Dnes vydali nové albumy Mark Lanegan a Thurston Moore. Laneganov Gardoyle dostal od Mojo absolutórium a 8 z desiatich od Guardianu, Q, The Skinny či PopMatters. Rovnako vysoko hodnotená je aj Mooreova novinka Rock n Roll Consciousness. Ten vychválili médiá ako Spin, Mojo, Uncut či Clash. Albumy si môžete vypočuť na Spotify. Už o 10 týždňov môžete počuť tieto skvelé novinky naživo na Pohode 2017.
28. apríl 2017
Mark Lanegan: Gargoyle
Mojo: „Veľmi príjemný celok. Aj po dvojtýždňovom intenzívnom počúvaní ešte neodhalil akúkoľvek chybičku.“
Uncut: „Predstavte si Depech Mode v ich najtemnejších časoch a transponujte Gahanov hlas o oktávu nižšie a ste blízko príťažlivosti tohto temne presvedčivého nového albumu... Je to bezútešnosť, ktorá je takmer očisťujúca a vykupiteľská.“
Guardian: „Laneganove neopakovateľné "bručanie" prináša svoju vlastnú pečať do piesní o osamelosti a vnútorných démonoch. Je to temné, no s nádychom čierneho humoru v riadkoch, ako sú: “Everywhere I look it’s a bummer.”
PopMatters: „Gargoyle je rovnako presvedčivý ako všetko, čo kedy Lanegan vydal. Patrí medzi jeho najlepšie veci a posúva jeho tvorbu v niekoľkých nových smeroch bez toho, aby sa pokúšal odtrhnúť od svojej zaužívanej paradigmy.“
Thurston Moore: Rock n Roll Consciousness
Spin: "Jeho najsilnejšia a ľahko prenositeľná nahrávka doposiaľ. Kľúčmi k jeho úspechu sú: menej piesní, menej vokálov a oveľa, oveľa viac fantastickej gitarovej práce."
Clash: „Toto je gitarová nahrávka skrz naskrz. Ďalší pokus o posunutie limitov tohto nástroja od muža, ktorý premenil trieskanie do šiestich strún na nefalšované umenie. Ak stále bažíte po zjednotení Sonic Youth na konci tohto albumu, asi by potrebovali vaše uši preladenie. Toto je zvuk túžiaceho ducha, ktorý tlačí na parametre neobmedzenej slobody; ruka, ktorá sa snaží uchopiť nekonečno a takmer sa ho aj dotýka.“
Pitchfork: „Moore využíva vonkajšiu agresiu na dosiahnutie vnútornej blaženosti. Týchto päť skladieb (v priemere má každá 8 minút) pôsobia skôr ako starostlivo vyskladané eposy, než ako improvizované exkurzie.“